.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان در کیلومتر ۱۳۰۰

شمال نيوز-پیمودن مسافت چند هزار کیلومتری رفت و برگشت، از آن دسته تصمیماتی است که اجرای آن به ظاهر دشوار می‌نماید، ولی اجرایی شده و در حال انجام است؛ غافل از این که شاید راهی جایگزین هم باشد که از یادها رفته!

اتوبوس حامل اردوی دانش‌آموزانی که از زاهدان به سمت خوزستان در حرکت بود، در نزدیکی شهرستان گچساران واژگون شد.

به گزارش «تابناک»، با وقوع حادثه تلخ جان باختن جمعی از دانش آموزان بروجنی در راه اردوی راهیان نور که همه مسئولان را به تب و تابِ پیگیری انداخته و تسلیت رهبر انقلاب به را به همراه داشت، کمتر کسی باور می‌کرد به فاصله چند هفته، خبر خروج یکی دیگر از اتوبوس‌های اردوی راهیان نور را در حوالی شاهرود شنیده و به فاصله یک ماه، با تکرار این حادثه در کهگیلویه و بویراحمد روبه‌رو شود، ولی متأسفانه همه اینها رخ داده‌ و گویا در صورت بازبینی نکردن عوامل منجر به سانحه، چندباره تکرار شوند.

به عبارتی دیگر، تصادفات اخیر نشان دهنده مقدار ریسکی است که شاید در آغاز راه‌اندازی و گسترش اردوهای راهیان نور دیده نشده بود و خوش‌بختانه این بار در قامت تراژدی رو نکرد اما در آخرین روزهای مهرماه، تبدیل به فاجعه‌ای شد که یک شهرستان را سیاه‌پوش کرد؛ یعنی همان گونه که به این اردو‌ها به چشم کلاسی پرفایده می‌نگریم که قابل جایگزینی با امثال آموزش‌های مولتی مدیا نیست، همان گونه نیز باید ریسک این کالای پر ارزش را هم محاسبه کنیم و برای آغاز آن، بد نیست به مسافتی بنگریم که قرار بوده اتوبوس کاروان راهیان نور زاهدان تا رسیدن به مناطق جنگی بپیماید.

اگر مبدأ زاهدان باشد و مقصد اهواز ـ البته مقصد این کاروان‌ها معمولا چند شهر و منطقه در نظر گرفته می‌شود ـ با مسافتی نزدیک۱۶۰۰ کیلومتر (طولانی‌تر از مرز کشورمان با عراق) روبه‌رو هستیم که با احتساب راه برگشت، از سه هزار و دویست کیلومتر (نزدیک پانصد کیلومتر بیشتر از مرز آبی کشورمان با دریای خزر) تجاوز خواهد کرد؛ حال آنکه دانش آموزان زاهدانی در کیلومتر ۱۳۰۰ مسیرشان دچار سانحه شده‌اند.

اینجاست که به نظر، تکرار رفت و آمد در این راه بسیار طولانی با هیچ منطقی جور درنیامده و انتظار رخ ندادن رویدادهای تلخ، چندان به جا نخواهد بود.


مسافت زاهدان-اهواز (برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید)

واژگونی اتوبوس در گچساران

محمدرضا قنبری، مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌و‌گو با ایسنا گفت: واژگونی یک دستگاه اتوبوس در منطقه «خان‌احمد» گچساران در محور نورآباد ـ گچساران، منجر به مصدوم‌ شدن چهارده مسافر اتوبوس شد.

وی با بیان اینکه این اتوبوس با چهل دانش‌آموز دختر در قالب کاروان راهیان‌نور از استان سیستان و بلوچستان به مقصد مناطق عملیاتی در حرکت بود، گفت: این تصادف در ساعت ۲۷: ۱۳ روز چهارشنبه در یک پیچ در منطقه خان احمد گچساران رخ داد که با اطلاع یافتن اورژانس، چهار دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ و دو دستگاه آمبولانس هلال‌احمر به همراه نهادهای امدادی به محل تصادف فرستاده شدند.

قنبری افزود: از چهارده مصدوم این حادثه یک تن راننده اتوبوس، سرپرست کاروان و دوازده تن دیگر دانش‌آموزان بودند که دو مصدوم سرپایی درمان و مرخص شدند و حال دو مصدوم دیگر نیز وخیم است.


   

علت سانحه از دید پلیس

سرهنگ منوچهر سیاهپور، رییس پلیس‌راه کهگیلویه و بویراحمد درباره وا‍‍ژگونی این اتوبوس گفت: در ساعت ۱۳ و ۲۷ دقیقه امروز چهارشنبه، یکم آذر ماه، مأموران انتظامی پس از آگاهی از وقوع یک مورد سانحه‌رانندگی در کیلومتر ۳۰ شهر گچساران، بلافاصله در محل وقوع حادثه حاضر شدند. در بررسی مأموران پلیس‌راه مشخص شد، اتوبوس حامل اردوی دانش‌آموزان ـ که از شهر زاهدان به سمت خوزستان در حرکت بوده ـ در نزدیکی منطقه «خان‌احمد» از توابع شهرستان گچساران واژگون شده است.

وی افزود: بر پایه بررسی‌های کار‌شناسان پلیس‌راه، علت وقوع این حادثه عدم‌توانایی راننده اتوبوس در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه در پیچ بوده است./210


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 2 آذر 1391
چرا تیتر نزدید اتوبوس راهیان نور اینطوری شده؟؟؟

این راهیان جز اینکه برای بعضی ها نون داشته باشه به درد دیگه ای هم خورد؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.171 seconds.